Magyar Deutsch Română Slovenský English Russian
 
Nyitólap / köszöntő
BEMUTATKOZÁS
Elérhetőségeink
Termékeink
Kereskedőink
Szolgáltatásaink
Telma retarder
A KARDÁNOKRÓL
Partnereink
Tanúsítványok
Ajánlatkérés
Kapcsolatfelvétel
Hírlevél
HÍREK

A kardán beépítése

Annak érdekében, hogy a kardántengely eleget tudjon tenni a műszaki dokumentációkban lefektetett előírásoknak, nem szabad az eredeti állapotát megváltoztatni.

  • A gépjármű biztonság szempontjából meghatározó elemeit (fék, elektromos, hidraulikus valamint benzinvezetékek) eltakarással védeni kell, hogy a kardántengely esetleges meghibásodása esetén nehogy megsérüljenek! TŰZVESZÉLY!
  • Meghatározott biztonsági berendezésekkel (felfogókengyel, védőrács) kell védekezni a kardántengely alkatrészeinek leesése esetén a többi alkatrész, valamint az útfelület védelme érdekében!
  • A csatlakozóperemek valamint az ellendarabok homlokfelületeit meg kell tisztítani a szennyeződésektől (por, zsír, festék stb.) mivel különben nem lehet biztosítani az üzembiztos kapcsolatot. Keresztfogazott peremek esetén a szállító által rátett konzerváló anyag maradhat a fogak között, egyéb szennyeződéseket azonban el kell távolítani!
  • Legyen óvatos a kardántengely mozgatásánál! Amíg a peremek szabadon mozognak, sérülésveszély lép fel.
  • Vizsgálja meg a kardánvillák állását! A jelölőnyilaknak egymással szemben kell lenniük. Az alkatrészeket nem szabad kicserélni vagy elforgatni!
  • A felszerelés helyén lévő ellendaraboknak megfelelő műszaki állapotúnak kell lenniük!
  • Szerelés folyamán figyeljünk oda rá, hogy a szerszámokkal nehogy megsértsük a csuklóknál a perselyek tömítését vagy letörjük a zsírzógombokat!
  • A kardántengely festésénél ügyelni kell rá, hogy az a felület, amely a hosszkiegyenlítés (La) miatt szabaddá vált, le legyen takarva!
 
  • A műanyag bevonatú alkatrészeket (csúszóhüvely, bordástengely) hőtől, oldószerektől, mechanikai ártalmaktól védeni kell!
  • A kardántengelyek tisztításánál ne használjunk erős vegyi anyagokat. Magas víznyomással történő tisztítás esetén ne irányítsuk a sugarat egyenesen a tömítésekre, mert szennyeződések és víz juthatnak keresztül rajtuk!
  • Azokban az esetekben, amikor a kardántengelyek pl. retarder, zajcsökkentő berendezés stb. miatt magas hőmérsékleti hatásoknak vannak kitéve, a megfelelő eszközök alkalmazásával gondoskodni kell róla, hogy a megadott határértékeket ne lépjük át!
 

Csapágyazott kardántengelyek beépítése

A csapágyazott kardántengelyeket kompletten, felfüggesztőcsapággyal ellátva forgalmazzuk. A felfüggesztőcsapágy és a peremes agy tengelyre történő rögzítése lazulásmentes csavarkötéssel van biztosítva. Biztonsági okokból új kardántengelyeknél ezt a csavarozást semmi esetre sem lehet meglazítani illetve utánhúzni. Ez csak karbantartás esetén indokolt, a munkák elvégzése után azonban a visszaszerelést szintén az elírásoknak megfelelően kell elvégezni.

Felfüggesztőcsapággyal ellátott hosszkiegyenlítés nélküli kardántengely

A nagy egyenlőtlenségek elkerülése érdekében a több részből álló kardántengelyeknél (melyek csapágyazott kardántengelyből, felfüggesztőcsapágyból és normál kivitelű kardántengelyből állnak) ügyelni kell rá, hogy a tengelyek villái előírás szerinti állásban legyenek beépítve.
 


Beszerelt állapotban a kardánfelfüggesztőnek középső állásban és a tengelyre minden irányból merőlegesen kell állnia. Az oldalsó felfüggesztőfuratok helye ennek megfelelően van kialakítva.

 
 

  • A kardánfelfüggesztő gépjárműre történő biztonságos felfogatása érdekében a gyártó/szállító által előírt csavarozást kell alkalmazni.
  • A csavarok a gyártó/szállító előírása szerint lazulás ellen biztosítottak.
  • A felfüggesztőcsapágyat szorulásmentesen kell beszerelni. Ezért a felfüggesztő-csapágyat csak akkor szabad a járműtörzsre erősíteni, ha a csapágyazott kardántengely hajtó és hajtott oldala már fel van csavarozva.
  • A kardáncsapágyak károsodásának elkerülése érdekében a beépítési folyamat során védeni kell a kardántengelyt a lógásoktól és áthajlásoktól.

Központosított kettőscsuklós tengelyek beépítési utasításai

A kettőscsuklós tengely beépítésénél el kell kerülni a központosító csukló hajlítgatás, lógás által történő rongálódását. Ez pl. egy szerelődarura történő felakasztáskor következhet be.

Kiszerelés
  • Kiszerelés előtt a kardántengelyt biztosítani kell a csúszóhüvely és a bordástengely szétcsúszása ellen.
  • A csatlakozóperemek leszerelése előtt kötéssel kell biztosítani a kardántengelyt a leesés ellen.
    Szétszereléskor a peremes villa lebillenhet.
    Sérülésveszély áll fenn!
  • Kérjük vegyék figyelembe a beépítésre és raktározásra vonatkozó előírásokat!


 
 
Copyright © 2013. Eurokardán Kft. All rights reserved. EUROKARDÁN Kft gépparkja fejlesztését szolgáló gép és eszközvásárlásait az Európai Unió támogatásával,
az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósította meg.
www.nfu.hu | www.magzrt.hu | www.gvop.hu
www.ysolutions.hu