Általános Szerződési Feltételek
Kérjük, hogy az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni!
1. Általános adatok
Cégnév: EUROKARDÁN KFT.
Székhely: H-9027 Győr, Puskás Tivadar utca 8.
Telephely: H-9027 Győr, Puskás Tivadar utca 8.
GPS koordináta: LAT: 47º68′75″ LON: 17º66′36″
Telefon: +36 30 531 0000
E-mail:
Honlap: www.eurokardan.hu
Adószám (HU): 11461186-2-08
Adószám (EU): HU11461186
Cégjegyzékszám: 08-09-006021
KSH szám: 11461186-5031-113-08
D-U-N-S szám: 40-148-2666
Ügyvezető igazgató: GACS Gábor
Felek: EUROKARDÁN KFT., mint Szállító és Megrendelő/Vevő, aki lehet Fogyasztó és Vállalkozás.
Fogyasztó: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
2. Általános feltételek
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) az EUROKARDÁN KFT.-vel (a továbbiakban EUROKARDÁN) kardántengely(ek), kardántengely-alkatrész(ek), komplett retarder(ek), retarder-alkatrész(ek), rugalmas tengelykapcsoló(k), rugalmas tengelykapcsoló-alkatrész(ek) (a továbbiakban termék(ek)), adásvétele, szállítása, feljavítása, karbantartása, illetve gyártása tárgyában kötött minden szerződés elválaszthatatlan része, kivéve, ha az EUROKARDÁN írásban kifejezetten ettől eltérően rendelkezik.
A viszont-értékesítő üzleti partnerek az EUROKARDÁN termék(ek)el kapcsolatos ajánlatnál, szerződésnél és teljesítésnél kötelesek ezen feltételek figyelembe vételével eljárni.
Jelen okiratban foglaltaktól eltérni mindkét Fél által aláírt szerződésben lehet, a Megrendelő/Vevő ettől eltérő egyedi, vagy Általános Üzleti Feltétele csak az EUROKARDÁN cég írásbeli elfogadó nyilatkozata esetén alkalmazható. Jelen ÁSZF rendelkezéseit az EUROKARDÁN a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (pl. visszaigazolt megrendelést) nem érintik. Amennyiben az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, az nem eredményezi a teljes ÁSZF érvénytelenségét, a hatálytalan, illetve hiányos pont érvénytelensége ellenére a Felek közötti szerződés, illetve az ÁSZF további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a Felek megállapodása és a jogszabály szerint alkalmazandó rendelkezések tekintendők érvényesnek (részleges érvénytelenség).
Az EUROKARDÁN nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel.
Az ÁSZF esetleges módosítása a www.eurokardan.hu honlapon történő megjelenéstől érvényes.
3. Szerződéskötés
Az EUROKARDÁN által kiadott árajánlatok sem a Megrendelő/Vevő, sem pedig az EUROKARDÁN számára semmiféle kötelezettséggel nem járnak. Amint a Megrendelő/Vevő megrendeli a termék(ek)et, létrejön egy kötelezettségekkel járó szerződéses ajánlat. A szállítási szerződés csak ezután és akkor jöhet létre, ha az EUROKARDÁN a megrendelést írásban (fax, e-mail, stb.) visszaigazolja.
4. Árak
Az EUROKARDÁN a termék(ek) ÁFA (továbbiakban Általános Forgalmi Adó) nélküli ár(ai)t, illetve a csomagolásnál felhasznált raklap(ok) és/vagy egyéb segédeszköz(ök) ellenértékét, egyéb díjait az ajánlatadás időpontjában érvényes árlista tartalmazza, kivéve, ha a Felek által kötött szerződés ettől eltér. Az ott megjelölt árak tartalmazzák az árlistában megjelölt EUROKARDÁN telephelyén történő fuvareszközre rakás költségeit is. Az árak tájékoztató jellegűek, az EUROKARDÁN az árak változtatásának jogát minden korlátozás nélkül fenntartja. Az ÁFA mértéke a Magyarországon mindenkor hatályos jogszabályban foglaltak szerint értendő.
5. Eljárás hibás ár esetén
Hibás árnak minősül különösen a termék(ek) közismert, a piacon elérhető, általánosan elfogadott, vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba vagy elgépelés miatt megjelenő hibás ár, amely a www.eurokardan.hu honlapon esetleg szerepelhet. Hibás ár esetén a megrendelést (a Megrendelő/Vevő ajánlatát) a hibás áron az EUROKARDÁN-nak nem áll módjában elfogadni, és nem köteles a termék(ek)et hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a két Fél között. Amennyiben a Megrendelő/Vevő hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának az EUROKARDÁN részéről. Hibás áron történő Megrendelő/Vevő általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az EUROKARDÁN munkatársa által küldött elektronikus levélben, illetőleg telefonon történő – nem automata – visszaigazolás során az EUROKARDÁN munkatársa felhívja a Megrendelő/Vevő figyelmét a helyes árra, és felajánlja a helyes áron történő szerződéskötést. A Megrendelő/Vevő a hibás ár helyett az EUROKARDÁN által közölt helyes áron nem köteles fenntartani megrendelését, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a Felek között.
6. Tulajdonjog fenntartás
Az EUROKARDÁN fenntartja a tulajdonjogát az értékesített termék(ek)re valamennyi jelenlegi és jövőbeni követelésekből, amíg azok teljes vételára kiegyenlítésre nem kerül. A Megrendelő/Vevő az EUROKARDÁN által szállított termék(ke)et nem adhatja zálogba, valamint nem adhatja el biztosítékként. A Megrendelő/Vevő jogosult az terméke(ke)t a szokásos üzletmenet során értékesíteni. A Megrendelő/Vevő a viszonteladásból származó követelést átruházza az EUROKARDÁN részére. Az átruházást az EUROKARDÁN elfogadja. Az átruházást követően az EUROKARDÁN jogosult a követelést a harmadik féltől behajtani, amennyiben a Megrendelő/Vevő a fizetési kötelezettségeit nem teljesíti és késedelembe esik. Erre az esetre az EUROKARDÁN fenntartja a jogot a követelés behajtására. A termék(ek) feldolgozása a Megrendelő/Vevő által minden esetben az EUROKARDÁN nevében és megbízásában történik. Amennyiben a feldolgozás során egy, nem az EUROKARDÁN tulajdonát képező anyaggal bővül a termék(ek), úgy az új termék(ek) társtulajdonosságának elsajátítására jogosult az EUROKARDÁN, az EUROKARDÁN által szállított termék(ek) értékének arányában. Ugyanez vonatkozik arra az esetre, amikor a termék(ek) más, nem az EUROKARDÁN tulajdonát képező termék(ek)kel van vegyítve. Amennyiben egy harmadik Fél hozzáférést kap a termék(ek)hez, mint például a termék(ek) esetleges lefoglalása, valamint a termék(ek) bármilyen sérülése vagy megsemmisítése esetén, a Megrendelő/Vevő köteles az EUROKARDÁN-t értesíteni. Amennyiben a termék(ek) vételára még nincs kifizetve, és a termék(ek) más birtokába kerül, abban az esetben a Megrendelő/Vevő haladéktalanul köteles az EUROKARDÁN-t tájékoztatni.
7. Szállítási feltételek
A szállítási feltétel(eke)t/határidőt minden esetben az EUROKARDÁN a megrendelés visszaigazolása során írásban, egyénileg határozza meg. Amennyiben az EUROKARDÁN-on kívülálló okok miatt a megbízott alvállalkozó nem, nem megfelelő módon, vagy nem megfelelő időben tudja csak teljesíteni a termék(ek) kiszállítását, vagy ha rendkívüli, az EUROKARDÁN által nem befolyásolható (vis maior), több mint 14, azaz tizennégy naptári napig tartó, szolgáltatást hátráló tényezők merülnek fel, úgy az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő-t haladéktalanul írásban értesíti. Ilyen esetekben az EUROKARDÁN jogosult a szállítási feltétel(eke)t/határidőt megváltoztatni, kitolni, illetve a szerződéstől részben vagy teljesen elállni.
8. Megrendelés
A Megrendelő/Vevő megrendelést írásban (levél, e-mail, fax), vagy az EUROKARDÁN telephelyén személyesen, vagy pedig telefonon adhat le. Egyedi megállapodás alapján történő megrendelés esetén a Megrendelő/Vevő hivatkozik a szerződés számára. A megrendelésen a Megrendelő/Vevő feltünteti, hogy a termék(ek)et leszállítva vagy az EUROKARDÁN telephelyén történő átvétellel kéri. Az EUROKARDÁN fenntartja a jogot, hogy bizonyos termék(ek)ek megrendelését csak előzetesen meghatározott arányú előleg vagy foglaló befizetésével fogadja el. A megrendelések teljesítésére az EUROKARDÁN csak az írásos visszaigazolásban vállal kötelezettséget. Felhívjuk figyelmét, amennyiben az általunk küldött rendelés-visszaigazolásra 3, azaz három munkanapon belül nem kapunk visszajelzést, úgy azt a Megrendelő/Vevő részéről elfogadottnak tekintjük.
A csak foglaló befizetésével megrendelhető termék(ek)ek megrendelésének lemondása esetén a Megrendelő/Vevő a foglalót elveszíti, annak visszafizetésére az EUROKARDÁN nem köteles és fenntartja a jogot a foglalót meghaladó tényleges kára érvényesítésére is. Az egyedi gyártású termék(ek)ek megrendelésének lemondása esetén a Megrendelő/Vevő a megrendelési érték 30, azaz harminc százalékának megfelelő mértékű kötbér fizetésére köteles. A már legyártott egyedi termék(ek)re vonatkozó szerződéstől a Megrendelő/Vevő nem állhat el, köteles a szerződés szerinti vételárat megfizetni az EUROKARDÁN részére. A Megrendelő/Vevő által összeállított konszignációk és anyagszükséglet - számítások megfelelőségéért az EUROKARDÁN nem vállal felelősséget. A beépítésre kerülő szerkezeti anyagok és rendszerek méreteztetése a Megrendelő/Vevő feladata és felelőssége. Az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő részéről történő tévedésekből eredő károkért felelősséget nem vállal. Az alkatrész eredeti gyári (OEM) számai csak beazonosításra szolgálnak.
9. Fizetési módok, fizetési feltételek
A megrendelést visszaigazoló e-mail, vagy személyes megrendelés esetén üzleti levél – esetleges módosítás esetén telefonos egyeztetés – minden Megrendelő/Vevő-t terhelő fizetendő költséget tartalmaz. A számlát, amennyiben az kötelező, a garancia levelet (jótállási jegyet) és on-line rendelés leadása esetén a megrendelés összesítőjét a csomag tartalmazza. Az EUROKARDÁN által kiállított számla megfelel a mindenkor hatályos törvényi előírásoknak. A számlázás a teljesítés napján érvényes áron történik. A számlát elfogadottnak tekintik a Felek, ha a Megrendelő/Vevő a kézhezvételtől számított 3, azaz három naptári napon belül azzal kapcsolatban írásban kifogást nem jelez. EUROKARDÁN tájékoztatja Megrendelő/Vevő-t arról, hogy az alább felsorolt fizetési módok bármelyike esetén a Megrendelő/Vevő-nek lehetősége van a számlát e-számla formájában kérni oly módon, hogy a Megrendelő/Vevő számlázás előtt/számlázáskor megadja e-mail címét, amelyre az EUROKARDÁN, a mindenkor hatályos törvényi előírásoknak megfelelően, hitelesített módon megküldi az e-számlát. EUROKARDÁN arról is tájékoztatja Megrendelő/Vevő-t, hogy az e-számla befogadása a Megrendelő/Vevő részéről jog, de nem kötelezettség. Amennyiben a Megrendelő/Vevő az e-számla befogadását elutasítja, vagy e-mail címet nem ad meg, úgy a számlát az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő részére személyesen átadja, vagy postai úton, illetve futárszolgálattal megküldi neki legkésőbb a megrendelt termék Megrendelő/Vevő részére történő kézbesítéssel egyidejűleg.
Fizetési módok:
Átutalás: EUROKARDÁN lehetőséget biztosít átutalással történő fizetésre HUF vagy EUR pénznemben. A fizetési határidő átutalás esetén, egyéb megállapodás hiányában, a számla kiállításának dátumától számított 8, azaz nyolc naptári nap.
Utánvét: A Megrendelő/Vevő választhatja azt, hogy a megrendelt termék(ek) futár általi kézbesítése során, a termék(ek) átvételével egyidejűleg, személyesen a futárnak fizeti ki készpénzben a termék(ek) végösszegét és az esedékes csomagolási, valamint szállítási díjat.
Előrefizetés utalással: Megrendelő/Vevő-nek lehetősége van a termék(ek)et az EUROKARDÁN által kiállított előleg bekérő alapján előreutalással előlegként vagy teljes összegként kifizetni. Az előleg összege vagy a teljes összeg az EUROKARDÁN számláján történő jóváírás napján kerül Megrendelő/Vevő részére kiszámlázásra HUF vagy EUR pénznemben.
Helyszínen történő előrefizetés készpénzben: EUROKARDÁN lehetőséget biztosít a termék(ek) az EUROKARDÁN által kiállított előleg bekérő alapján előlegként vagy teljes összegként készpénzben történő kifizetésére az EUROKARDÁN telephelyén (H-9027 Győr, Puskás Tivadar utca 8.) HUF vagy EUR pénznemben. Az előleg összege vagy a teljes összeg az EUROKARDÁN pénztárába történő befizetés napján kerül kiszámlázásra HUF vagy EUR pénznemben.
Helyszínen történő fizetés készpénzben: Megrendelő/Vevő-nek lehetősége van a termék(ek)et készpénzben kifizetni a termék(ek) személyes átvételekor, vagy a kiszállítást megelőzően az EUROKARDÁN telephelyén (H-9027 Győr, Puskás Tivadar utca 8.) HUF vagy EUR pénznemben.
Fizetési feltételek:
A Megrendelő/Vevő a számlán feltüntetett fizetési határnapig köteles a termék(ek) ellenértékét megfizetni. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő/Vevő köteles a Ptk.-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot megfizetni. Az EUROKARDÁN jogosult a Megrendelő/Vevő szerződésszegése, késedelme miatt felmerült indokolt költségeket a Megrendelő/Vevő-vel szemben érvényesíteni. A Megrendelő/Vevő fizetési nehézsége esetén köteles a termék(ek)et az EUROKARDÁN-nak saját költségén visszaszállítani és az értékcsökkenést megtéríteni. A Megrendelő/Vevő hozzájárulását adja ahhoz, hogy amennyiben 30, azaz harminc naptári napot meghaladó fizetési késedelme áll fenn, az EUROKARDÁN képviselője a Megrendelő/Vevő munkaterületére, telephelyére, a szállítási címre a termék(ek) visszajuttatása céljából akadálytalanul bejusson és a termék(ek)et a Megrendelő/Vevő költségére visszaszállítsa. Az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő hitelkeretének túllépése, fizetési késedelme, illetve a fizetési szándékával vagy képességével kapcsolatos kétely esetén jogosult a szerződésben rögzített fizetési feltételek felfüggesztésére, előre történő fizetés kikötésére, valamint a szerződéstől érdekmúlás bizonyítása nélkül történő elállásra. A Megrendelő/Vevő kártérítési igénye ilyen esetben kizárt.
10. A megrendelt termék(ek) átvétele, teljesítés
A www.eurokardan.hu honlapon megjelenített, illetve telephelyünkön raktári készleten lévő termék(ek) személyesen vagy házhoz szállítással vehetők át.
- Személyes átvétel: Az EUROKARDÁN telephelyén nyitvatartási időben (Hétfő – Péntek: 7:00 - 15:20), valamint hétvégén előzetes egyeztetés szerint, de ünnepnapokon nem lehetséges. Személyes átvétel esetén Megrendelő/Vevő-t nem terheli semmilyen szállítási díj.
- Házhoz szállítás: A termék(ek) kiszállításának és csomagolásának költsége a megrendeléskor, illetve a megrendelés visszaigazolásakor feltüntetésre kerül. A házhoz szállítást az MPL/TNT Futárszolgálat végzi. Amennyiben Megrendelő/Vevő a megrendelt termék(ek) házhozszállítását kéri, úgy az EUROKARDÁN megadja a Megrendelő/Vevő elérhetőségeit a futárszolgálatnak. Megrendelő/Vevő az Adatkezelési Szabályzatban foglaltak elfogadásával kifejezetten hozzájárul, hogy az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő adatait a futárszolgálat részére átadja. A feltüntetett szállítási és csomagolási díjak az aktuális szolgáltatói, illetve beszállítói díjak változása alapján változhatnak.
Átvétel, teljesítés:
Az EUROKARDÁN EKÁER bejelentési kötelezettsége esetén a Megrendelő/Vevő írásban jelzi az átvétel napját, illetve amelyet a jogszabály az átvétellel kapcsolatban előír.
Amennyiben az átvétel helye a Megrendelő/Vevő által szervezett fuvar esetében az EUROKARDÁN telephelye, az átvevő személy (a továbbiakban Átvevő), a Megrendelő/Vevő vagy az általa megbízott személy.
Amennyiben az átvétel helye az EUROKARDÁN által szervezett fuvar esetén a megadott szállítási cím, az átvevő személy (a továbbiakban Átvevő), a Megrendelő/Vevő, de a Megrendelő/Vevő alkalmazottja, megbízottja is jogosult a termék(ek) átvételére.
A Megrendelő/Vevő által szervezendő szállítással megrendelt termék(ek)et/tétel(ek)et a megrendelés-visszaigazolásban megadott szállítási határidőt követő 2, azaz két naptári héten belül el kell szállítani az EUROKARDÁN telephelyéről. Leszállított termék(ek) esetén a Megrendelő/Vevő köteles biztosítani azt, hogy az átvétel helye a termék(ek) rendeltetésszerű szállítására alkalmas jármű számára időjárástól függetlenül biztonságosan megközelíthető legyen, beleértve a lerakodás feltételeit is. A Megrendelő/Vevő a teljesítést megelőzően köteles közölni az termék(ek) átvételére jogosult személyek nevét vagy a szállítóeszköz rendszámát, amennyiben ezt elmulasztja, az Átvevő személyét később nem kifogásolhatja. Leszállított termék(ek) esetében, ha a Megrendelő/Vevő vagy megbízottja az átvételnél az egyeztetett időpontban nem jelenik meg, az EUROKARDÁN visszaszállíttatja a termék(ek)et és a szállítás költségeit a Megrendelő/Vevő köteles megfizetni. A Megrendelő/Vevő tájékoztatni köteles az EUROKARDÁN-t, amennyiben a szállítási cím megközelítése engedéllyel (behajtás, súlykorlátozás) lehetséges, illetve annak beszerzéséről a Megrendelő/Vevő gondoskodik. Ha a termék(ek) átvétele a termék(ek) átvevő mulasztása következtében meghiúsul - beleértve ebbe a lerakodási helyszín lerakásra és megközelítésére való alkalmatlanságát vagy a szükséges engedély hiányát is - az EUROKARDÁN a termék(ek)et visszaszállítja az EUROKARDÁN telephelyére, a Megrendelő/Vevő pedig köteles az eredménytelen szállítás költségeinek megtérítésére. A Megrendelő/Vevő-nek felróható indokolatlan fuvareszköz-várakozásért az EUROKARDÁN állásidő díjat számít fel. A szállítási cím pontatlan megjelölése, a behajtó út használhatatlansága, úthasználati díj vagy súlykorlátozások miatt felmerülő többletköltség a Megrendelő/Vevő-t terheli.
Az Átvevő az átvételkor köteles a termék(ek) mennyiségi és minőségi ellenőrzését elvégezni. A szállítólevelet az ellenőrzést követően mindkét Fél aláírja.
Az EUROKARDÁN a termék(ek) szállításra történő csomagolásánál messzemenően törekszik a termék(ek) védelmét megfelelően szolgáló anyagok használatára. Az EUROKARDÁN raklapo(ka)t sértetlen állapotban a kiadó gyárban, a kiadást követő 3, azaz három hónapon belül, a vásárlási számla bemutatása esetén visszaveszi, a raklap(ok) ellenértékét visszatéríti a használati díj érvényesítése mellett.
A kárveszély a termék(ek) átadásával száll át a Megrendelőre/Vevőre amennyiben a Megrendelő/Vevő fuvarozója az EUROKARDÁN felszólítása ellenére túlsúlyos rakományként szállítja el a termék(ek)et, köteles az ebből eredő kárt EUROKARDÁN részére megtéríteni.
11. Feljavítási szolgáltatás / Termék(ek) átvétele feljavításra
Amennyiben az EUROKARDÁN rendelkezik a kért feljavítási szolgáltatás elvégzéséhez szükséges feltételekkel, akkor a feljavítási szolgáltatás esetén a termék(ek)et (pl. kardántengelyt) a műszaki szakemberével megvizsgáltatja, aki a felmérés / hiba felvételezés után meghatározza és az Igényfelvételi lapon feltünteti az elvégzendő szolgáltatást és az alkatrészigényt. Az EUROKARDÁN írásban közli a Megrendelő/Vevő-vel a kért szolgáltatás megrendeléskor várható legmagasabb – tájékoztatásul szolgáló – vállalási díját és a szolgáltatás elvégzésének várható határidejét. A bejelentett hibaleírást tartalmazó Igényfelvételi lapot mindkét Fél – a Megrendelő/Vevő és az EUROKARDÁN – aláírásukkal hitelesítik, mellyel a Felek között Vállalkozási Szerződés jön létre. Amennyiben a termék(ek) feljavításra, karbantartásra történő átvétele nem az igénybejelentéssel egyidejűleg történik, az átadásról az EUROKARDÁN külön elismervényt vesz fel a fenti tartalommal. Az Igényfelvételi lap első példánya a Megrendelő/Vevő-é, amely egyúttal a feljavításra átvett termék(ek) átvételének elismervényeként is szolgál. A megrendelt szolgáltatás elkészültét követően a Megrendelő/Vevő az Igényfelvételi lap bemutatásával igazolja a termék(ek) átvételének jogosságát az EUROKARDÁN-nál.
Feljavításra átadott kardántengelyek esetében az esetleges későbbi jótállási, szavatossági (hétköznapi nyelven: garanciális) problémák elkerülésének érdekében a Megrendelő/Vevő által hozott alkatrészt az EUROKARDÁN nem épít be. Amennyiben a Megrendelő/Vevő nem áll el az általa hozott alkatrész adott kardántengelybe való beépítésének igényétől, abban az esetben az adott kardántengely feljavítására vonatkozó munkadíjra 30% nettó felárat számol fel az EUROKARDÁN és nem vállal jótállást, sem szavatosságot (hétköznapi nyelven: garanciát) a beépített alkatrész, valamint az adott, beépített alkatrészt tartalmazó kardántengely és hajtáslánc rendeltetésszerű használata során keletkező meghibásodás(ok)ra sem.
A Megrendelő/Vevő részére készített árajánlat 3, azaz három naptári napig hatályos, ha a Megrendelő/Vevő a termék(ek)et nem hagyja az EUROKARDÁN telephelyén, hanem azt tovább üzemelteti. A fenti határidőn belül is megszűnik az EUROKARDÁN árajánlathoz való kötöttsége, az ajánlat hatálya, ha a termék(ek)ben a felvételi állapothoz képest változás következik be (pl. újabb meghibásodás).
Ha az elvégzendő szolgáltatás előreláthatólag befolyásolja a termék(ek) további használhatóságát, teljesítőképességét vagy használatának módját, illetve ennek időtartamát, a Megrendelő/Vevő-t erről tájékoztatni kell. A tájékoztatási kötelezettség a szolgáltatás elvégzése után is terheli az EUROKARDÁN-t.
Ha a szolgáltatás végzése során az EUROKARDÁN olyan előre nem látott hibát fedez fel, amely a megrendelt szolgáltatással nincs összefüggésben, függetlenül attól, hogy az a közlekedésbiztonságot érinti-e vagy sem, illetve a felfedezett hiba a megrendelt szolgáltatással összefüggésben van ugyan, de annak feljavításával a szolgáltatás várható legmagasabb díjaként meghatározott összeg emelkedne, akkor köteles a hiba felfedezéséről és az ezzel kapcsolatos szolgáltatás díjáról a Megrendelő/Vevő-t haladéktalanul értesíteni. Ezt a munkát az EUROKARDÁN csak külön megrendelésre végzi el új teljesítési határidő és ellenérték, díjazás meghatározása mellett. Az előzőek figyelembevételével a közlekedésbiztonsági szempontból szükséges feljavítás meg nem rendelése esetén a hibás termék(ek) Megrendelő/Vevő-nek történő átadásakor az EUROKARDÁN köteles írásban közölni, hogy a termék(ek) járműbe történő beépítése és így a közúti forgalomban történő részvétele nem megengedett, és ennek tudomásulvételét a Megrendelő/Vevő aláírásával köteles igazolni. A hibás termék(ek) elszállításáról a Megrendelő/Vevő köteles gondoskodni, az EUROKARDÁN ebben díjazás ellenében segítséget nyújthat. Amennyiben a megrendelt szolgáltatás elvégzését előre nem látható – a fent leírtakon kívül – egyéb ok akadályozza (termék-szállítási késedelem stb.), azt a Megrendelő/Vevő-vel haladéktalanul, de még határidő lejárta előtt az EUROKARDÁN közli.
12. Feljavított termék(ek) átadása
Az EUROKARDÁN a termék(ek) megrendelt szolgáltatás befejezéséről, a befejezést követően, a lehető legrövidebb időn belül, de nem később, mint 24 órán belül a Megrendelő/Vevő-vel előzetesen egyeztetett módon (e-mail, telefon, SMS stb.) értesíti a Megrendelő/Vevő-t. Amennyiben a Megrendelő/Vevő a készre jelentéstől számított 8, azaz nyolc naptári napon belül nem veszi át a termék(ek)et, vagy nem gondoskodik annak, az EUROKARDÁN telephelyéről történő elszállításáról, az EUROKARDÁN a 9., azaz kilencedik naptári naptól kezdődően az elszállítás napjáig tárolási díj felszámolására jogosult, melynek összege 1.000,- Ft, azaz ezer Ft + ÁFA/naptári nap. Amennyiben a Megrendelő/Vevő vagy megbízottja az ajánlott tértivevényes levélben megküldött készre-jelentés ellenére a termék(ek)et nem veszi át, az EUROKARDÁN a szolgáltatási és tárolási díj érvényesítése érdekében jogi eljárást kezdeményez. Az EUROKARDÁN-t a vállalkozói díj és a költségek biztosítására a megbízás tárgyát képező termék(ek)en törvényes zálogjog illeti meg, így azt a számla teljes kiegyenlítéséig visszatarthatja. Megrendelő/Vevő jelen ÁSZF-el egyidejűleg elfogadja, hogy az Igényfelvételi lapon szereplő tételek feljavítására vonatkozó árajánlat el nem fogadása esetén, az árajánlat kiadásának dátumától számított 8, azaz nyolc naptári nap áll rendelkezésére a leadott tételek elszállításáról gondoskodni. A határidő lejártát követően az EUROKARDÁN-nak nem áll módjában a leadott tételeket tárolni, és egyúttal intézkedik a leadott tételek megsemmisítéséről.
13. Gyártási szolgáltatás / Új termék(ek) gyártása
Amennyiben az EUROKARDÁN rendelkezik a kért gyártási szolgáltatás elvégzéséhez szükséges feltételekkel, akkor ezen szolgáltatás esetén a legyártandó termék(ek)re (pl. kardántengelyt) vonatkozó műszaki specifikációt előre egyezteti szakemberével, aki a Megrendelő/Vevő igénye alapján meghatározza és az Igényfelvételi lapon feltünteti az elvégzendő szolgáltatást és az alkatrészigényt. A műszaki specifikációt megelőzi -többek között- a műszaki adatlapok kitöltése, a műszaki rajz jóváhagyása vagy minta alapján történő műszaki felmérés. Az EUROKARDÁN ezután írásban közli a Megrendelő/Vevő-vel a kért gyártási szolgáltatás megrendeléskor – tájékoztatásul szolgáló – várható legmagasabb vállalási díját és a szolgáltatás elvégzésének várható határidejét (Kereskedelmi ajánlat). Az Igényfelvételi lapot mindkét Fél – a Megrendelő/Vevő és az EUROKARDÁN – aláírásukkal hitelesítik, mellyel a Felek között Vállalkozási Szerződés jön létre. Az Igényfelvételi lap első példánya a Megrendelő/Vevő-é, amely egyúttal a gyártási szolgáltatás megrendelésének elismervényeként is szolgál.
Az Igényfelvételi lap / megrendelő lap alapján az EUROKARDÁN elindítja a gyártást, amely magába fogalja a szükséges alkatrészek megrendelést, összeszerelést, zsírtalanító mosást, festést, konzerválást, rétegvastagság ellenőrzést, esetleges hegesztési varratvizsgálatot (amennyiben azt a technológia megköveteli ), a végellenőrzést, azonosító címkék felragasztását továbbá az állandó mindenkori gyártási előírásoknak és műszaki specifikációknak megfelelő minőségellenőrzést és a kísérő műszaki és kereskedelmi dokumentumok csatolását. A megrendelt gyártási szolgáltatás elkészültét követően a Megrendelő/Vevő az Igényfelvételi lap bemutatásával igazolja a termék(ek) átvételének jogosságát az EUROKARDÁN-nál.
Amennyiben a megrendelt szolgáltatás elvégzését előre nem látható egyéb ok akadályozza (termék-szállítási késedelem stb.), azt a Megrendelő/Vevő-vel haladéktalanul, de még határidő lejárta előtt az EUROKARDÁN közli.
14. Új termék(ek) átadása
Az EUROKARDÁN a termék(ek) megrendelt szolgáltatás befejezéséről, a befejezést követően, a lehető legrövidebb időn belül, de nem később, mint 24 órán belül a Megrendelő/Vevő-vel előzetesen egyeztetett módon (e-mail, telefon, SMS stb.) értesíti a Megrendelő/Vevő-t. Amennyiben a Megrendelő/Vevő a készre jelentéstől számított 8, azaz nyolc naptári napon belül nem veszi át a termék(ek)et, vagy nem gondoskodik annak, az EUROKARDÁN telephelyéről történő elszállításáról, az EUROKARDÁN a 9., azaz kilencedik naptári naptól kezdődően az elszállítás napjáig tárolási díj felszámolására jogosult, melynek összege 1.000,- Ft, azaz ezer Ft + ÁFA/naptári nap. Amennyiben a Megrendelő/Vevő vagy megbízottja az ajánlott tértivevényes levélben megküldött készre-jelentés ellenére a termék(ek)et nem veszi át, az EUROKARDÁN a szolgáltatási és tárolási díj érvényesítése érdekében jogi eljárást kezdeményez. Az EUROKARDÁN-t a vállalkozói díj és a költségek biztosítására a megbízás tárgyát képező termék(ek)en törvényes zálogjog illeti meg, így azt a számla teljes kiegyenlítéséig visszatarthatja.
15. Reklamáció, szavatosság
A termék(ek) mennyiségi és minőségi ellenőrzését az átvételekor kell megtenni, akár a csomagolás megbontása mellett, és az esetleges hiányt, minőségi hibát a szállítólevélen kell feltüntetni továbbá az Átadó és Átvevő személyeknek aláírni szükséges. Amennyiben a Megrendelő/Vevő a szállítólevélen hibát nem jelez, azzal a teljesítés kifogástalanságát jelzi, ezt követően reklamációt kizárólag az olyan hibákkal kapcsolatban terjeszthet elő, melyek az átvételkor nem láthatók és nem ellenőrizhetők. Ez utóbbi kifogásokat haladéktalanul, írásban, a számla, szállítólevél, teljesítménynyilatkozat csatolásával együtt kell bejelenteni az EUROKARDÁN telephelyén, a hiba pontos megjelölésével, az azt igazoló fotókkal, a szavatossági igény pontos megjelölésével. Minőségi kifogás alá eső termék(ek)et beépíteni nem szabad, azt teljes mennyiségében láthatóvá és ellenőrizhetővé kell tenni az EUROKARDÁN számára. A hibás termék(ek) beépítésére visszavezethető többletköltségek az EUROKARDÁN-ra nem háríthatók át. Nem alapulhat reklamáció a tájékoztató anyagokban szereplő tulajdonságoktól való eltérésen, ha ez nem befolyásolja a termék(ek) használati értékét. A reklamáción alapuló fizetési visszatartások - a minőségi kifogás megalapozatlansága esetén - késedelmes fizetésnek minősülnek és az erre vonatkozó jogkövetkezményeket vonják maguk után.
A Megrendelő/Vevő köteles a tárolási, felhasználási utasításokat, az alkalmazástechnikai útmutatót betartani. A katalógusokban, marketing kiadványokban szereplő termék(ek) fotók csak tájékoztató jellegűek.
Az EUROKARDÁN fenntartja a jogot, hogy a Megrendelő/Vevő részére kihelyezett mintatermék(ek)en változtatást eszközöljön.
A Megrendelő/Vevő esetleges továbbértékesítés során köteles a megfelelő alkalmazástechnikára a következő Megrendelő/Vevő/Fogyasztó/Vállalkozás, akinek Megrendelő/Vevő értékesít, figyelmét felhívni.
Kellékszavatosság jogcímén az EUROKARDÁN vásárláskor a termék(ek)ben már meglévő hibáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az EUROKARDÁN hibásan teljesít, ha a termék(ek) a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nincs hibás teljesítés, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az EUROKARDÁN megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Megrendelő/Vevő (fogyasztó) számára megnyílik az árleszállítás követelésének vagy a szerződés megszüntetésének joga az alábbi esetekben:
- az EUROKARDÁN nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy azt a Kormányrendeletben meghatározottak szerint megtagadta, vagy megsértette a kicserélt áru visszavételére vonatkozó költségviselési kötelezettségét;
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az EUROKARDÁN megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- az EUROKARDÁN nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Igényérvényesítési határidők szavatosság esetén:
- A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az EUROKARDÁN-nal közölni.
- A Fogyasztó és EUROKARDÁN közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
Főszabály szerint a Megrendelő/Vevő köteles bizonyítani azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a Megrendelői/Vevői rendeltetésellenes használat okozta. Fogyasztó és EUROKARDÁN közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1, azaz 1 éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A Megrendelő/Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el, illetve a Fogyasztó és EUROKARDÁN közötti szerződés esetén két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az EUROKARDÁN-t terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a Megrendelő/Vevőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Megrendelő/Vevő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha az EUROKARDÁN e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
16. Jótállás
Az EUROKARDÁN az általa a Fogyasztó részére értékesített termék(ek)ért, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó és kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján, valamint az általa elvégzett feljavítási szolgáltatásért és a feljavítás során beépített alkatrészekért az egyes javító-, karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján az alábbi feltételek mellett jótállást vállal. Előfeltétel, hogy a végzett szolgáltatás (ÁFA-t és anyagköltséget is magában foglaló) díja a tízezer forintot meghaladja. A jótállási idő a szolgáltatás elvégzése után a termék(ek)nek a Megrendelő/Vevő vagy megbízottja/meghatalmazottja részére történő átadásával kezdődik, kivéve, ha az üzembe helyezést az EUROKARDÁN vagy annak megbízottja végzi, mert ebben az esetben az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Megrendelő/Vevő a megvásárolt terméket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja. A Megrendelő/Vevő részére értékesített termék esetén a jótállás időtartama:
- 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250.000 forint eladási ár felett három év.
A feljavítási szolgáltatásért, és ennek során beépített alkatrészért 6, azaz hat naptári hónap. Kijavítás esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amíg a fogyasztó a terméket nem használhatta. Ha az EUROKARDÁN a jótállási kötelezettségének a Megrendelő/Vevő felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított 3, azaz három naptári hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A Megrendelő/Vevő a jótállási igényt a szolgáltatás alkalmával kapott számla, nyugta és Igényfelvételi lap, mint Jótállási jegy bemutatásával a hiba észlelése után, a jótállási időszakon belül történő bejelentéssel érvényesítheti.
Nem érvényesíthető a jótállási igény, ha:
- a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék Megrendelő/Vevő által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett,
- a beépítésre kerülő alkatrészt a Megrendelő/Vevő hozta, aki az EUROKARDÁN javaslata ellenére nem áll el az általa hozott alkatrész beépítésétől,
- a hiba a természetes elhasználódás következménye,
- természetes elhasználódás miatt a beszabályozás sikertelen.
Megszűnik a jótállási kötelezettség, ha:
- a Megrendelő/Vevő a gépjárműre – amelybe a termék(ek) beépítésre került(ek) - érvényes átvizsgálásokat, karbantartást egyáltalán nem, vagy nem a megadott kilométer-határérték elérésekor végezteti el,
- a termék(ek)en a feljavított részt, a feljavítást végző EUROKARDÁN-on kívül más megbontja, átalakítja, javítja, feljavítja,
- a feljavított termék(ek) megsérül(nek), megsemmisül(nek) (így különösen elemi csapás, balesetes sérülés következtében),
- a termék(ek)et nem a gyártó által adott kezelési utasításnak megfelelően, illetve szakszerűtlenül üzemeltették,
- amennyiben a feljavított termék(ek)et a gépjárműbe nem szakszerűen építik be.
Amennyiben a megrendelés az EUROKARDÁN által alkalmazott legjobb feljavító-karbantartási technológiától eltérne, az EUROKARDÁN a szolgáltatás elvégzését megtagadhatja. Ha a Megrendelő/Vevő szakszerűtlen szolgáltatást kíván elvégeztetni, a Megrendelő/Vevő kérésére az EUROKARDÁN szükséghelyzetben elvégezheti azt, ha a hiba nem a termék(ek) üzembiztonságát befolyásoló alkatrészeit érinti. Ebben az esetben közölni kell, hogy a végzett szolgáltatásért az EUROKARDÁN felelősséget nem vállal, és az elvégzett szolgáltatás hátrányosan befolyásolja a termék(ek) további használhatóságát, teljesítőképességét vagy használatának módját, időtartamát. Ilyen esetben a következőket kell feltüntetni a számlán:
„A feljavítást a Megrendelő/Vevő kívánságának megfelelően végeztük el, eltérve a technológiai előírásokban foglaltaktól, éppen ezért a végzett szolgáltatásért garanciát, jótállást, felelősséget nem vállalunk, és a termék(ek) is csak korlátozott mértékben használható(k). A Megrendelő/Vevő vagy megbízottja a termék(ek)et saját felelősségére vitte el!”
17. Feljavítási szolgáltatással kapcsolatos panasz intézése
Az EUROKARDÁN a bejelentett panasszal mindennemű előítélet nélkül, pártatlanul foglalkozik. Az EUROKARDÁN a kötelező jótállásról szóló 249/2004 (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján a kitöltött és aláírt Igényfelvételi lap és az EUROKARDÁN által kiállított számla együttesével, mint jótállási jeggyel vállal jótállást az általa végzett szolgáltatásra. A Megrendelő/Vevő a jótállási igényét a számla bemutatásával érvényesítheti. Az elvégzett szolgáltatással kapcsolatos panaszok, minőségi kifogások bejelentését a Megrendelő/Vevő-nek szóban vagy írásban kell megtennie.
A szóbeli panaszt az EUROKARDÁN azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő/Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az EUROKARDÁN a panaszról, és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát – személyesen közölt szóbeli panasz esetén – helyben a Megrendelő/Vevő-nek átadja, illetve – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén – a Megrendelő/Vevő-nek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan jár el.
Amennyiben a szóban tett panasz helyben nem nyer elintézést, úgy az EUROKARDÁN telephelyén, ügyfélterében elhelyezett panaszbejelentő formanyomtatványt kell kitöltenie a Megrendelő/Vevő-nek. A kitöltött nyomtatványt az Ügyvezető/Szervizvezető-nek kell átadni. Az írásbeli panaszt az EUROKARDÁN a beérkezését követően 15, azaz tizenöt naptári napon belül érdemben írásban megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. Amennyiben a panasz megalapozott, azt az EUROKARDÁN a jótállásra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően rendezi. A panaszt elutasító álláspontját az EUROKARDÁN írásbeli indokolással közli.
A Megrendelő/Vevő a számla egy példányával a jótállási időn belül követelheti:
- a hibásan vagy hiányosan elvégzett szolgáltatás, illetőleg az ezzel összefüggésben keletkezett hiba díjmentes feljavítását, vagy
- a kifizetett díj arányos csökkentését, illetve visszafizetését,
- a Megrendelő/Vevő-nek a hibás teljesítéssel összefüggésben keletkezett kárának és igazolt költségeinek megtérítését.
A szolgáltatás akkor tekinthető hibásnak, ha az EUROKARDÁN az igényfelvétel során feltárt hibákat és a megrendelt szolgáltatást bizonyítható módon nem, vagy nem a megrendelésnek és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően végezte el, de a szolgáltatás ellenértékét a számlában felszámította és azt a Megrendelő/Vevő maradéktalanul megfizette.
Nem tekinthető hibásnak a szolgáltatás, ha az EUROKARDÁN a termék(ek) megbontása (vagy a feljavítási szolgáltatás megkezdése után) során olyan hibát észlel, ami a hibafelvételkor nem volt megállapítható, és a Megrendelő/Vevő az utólagosan tudomására hozott hiba feljavítását / feljavítási szolgáltatást az EUROKARDÁN-nál nem rendeli meg.
A panasz során elvégzett vizsgálat eredményéről az EUROKARDÁN jegyzőkönyvet vesz fel, ahol mindkét Fél közli az észrevételeit. Véleménykülönbség esetén, illetőleg, ha a szolgáltatás minőségével, különösen a feljavítás módjával kapcsolatban lényeges műszaki kérdésben vita merül fel a Megrendelő/Vevő és az EUROKARDÁN között, a Megrendelő/Vevő az alábbi szervekhez fordulhat:
- vitás műszaki ügyek intézése: Nemzeti Közlekedési Hatóság
- minőségi műszaki viták intézése: ÉMI-TÜV SÜD Minőségügyi és Biztonságtechnikai Kft. - KERMI Osztály
- fogyasztóvédelmi panasz esetén: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A Megrendelő/Vevő által hozott alkatrész rejtett hibája esetén az EUROKARDÁN-t semmiféle felelősség nem terheli.
18. Adatvédelmi nyilatkozat
Megrendelő/Vevő az ÁSZF elfogadásával elfogadja az EUROKARDÁN Adatvédelmi Nyilatkozatát.
A Megrendelő/Vevő az Igényfelvételi lap aláírásával elfogadja, hogy az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő megrendelésével összefüggésben lévő adatait a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) előírásai szerint rögzítse, tárolja, a megrendeléshez kapcsolódó számlázáshoz, dokumentáláshoz felhasználja. A Megrendelő/Vevő személyes adatait csak a konkrét megrendelés kapcsán használja az EUROKARDÁN (számlázás, aktuális megrendelés miatti kapcsolattartás), harmadik féllel nem osztja meg az információkat és adatokat, a Megrendelő/Vevő engedélye nélkül. Kivételt képeznek ez alól a mindenkori jogi szabályozásból fakadó kötelező adatszolgáltatások (kormányzati hatóságoknak, idézésnek, bírósági végzésnek megfelelő kötelezettség stb. esetén) és a számlázás, illetve szállítás miatti adattovábbítás.
Az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő személyes adatainak birtokában hírlevelet/reklámanyagot küldhet Megrendelő/Vevő-nek, amelyben Megrendelő/Vevő nyilatkozhat a további esetleges nem kívánatos megkeresésről. Az EUROKARDÁN a Megrendelő/Vevő adatait a törvény rendelkezéseinek megfelelő mértékben kezeli, és Megrendelő/Vevő kérheti az adatainak törlését az EUROKARDÁN rendszeréből. Az EUROKARDÁN az információk biztonsága és védelme érdekében minden ésszerű intézkedést megtesz, továbbá a hozzá eljutott személyes és nem személyes adatokat bizalmas adatként kezeli, amelyekre a titoktartási kötelezettség is érvényes. Az adatokhoz való hozzáférést szigorúan korlátozza, hogy megelőzze a jogosulatlan hozzáférést, az adatok megváltoztatását, illetve jogosulatlan felhasználását.
19. Egyéb rendelkezések
Az Általános Szerződési Feltételek csak írásban módosíthatók, és az EUROKARDÁN köteles a módosításról írásban tájékoztatni a Megrendelő/Vevő-t. Írásbeli tájékoztatásnak minősül az elektronikus levél útján való tájékoztatás, illetve a www.eurokardan.hu honlapon való közzététel is. Jelen ÁSZF magyar és angol nyelven készült. Értelmezési vita esetén a magyar nyelvű tartalom az irányadó és kizárólag a mindenkor hatályos magyar jogrend érvényes, kivéve amennyiben a Felek ettől külön írásban foglalt szerződésben eltérnek. A vitás kérdéseket a Felek békés úton, tárgyalások folytatásával kívánják rendezni. Ennek sikertelensége esetén a Felek a hatáskörrel rendelkező győri székhelyű bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
20. Érvényesség
A 2021.10.01-től érvényben lévő Általános Szerződési Feltételek jelen dokumentum keltétől hatályát veszti.
Győr, 2022.03.01.